Originalna, unikatna garderoba i kreativni ručno rađeni komadi proizvedeni u malim serijama sve više pronalaze put do svojih kupaca i postaju omiljeniji od “uniformisanih” modnih linija masovne proizvodnje. Razlikuju se u ceni, kvalitetu, ali i ekskluzivnosti – ljudi sve više žele da se izdvajaju iz gomile i nose nešto jedinstveno, neobično i nešto što se retko sreće.
Svi smo čuli priče o malim dizajnerima koji su počeli iz svoje dnevne sobe, reklamirali se preko instagrama, otvorili malu radnju, a potom osvajali tržište i postali prepoznatljiv brend. Da bi vaš dizajn odeće osvojio srca kupaca, potrebna vam je pre svega jedinstvena ideja, a potom i razrađen plan. Modni dizajn i pokretanje modne linije ne svode se samo na osmišljavanje, crtanje i kreiranje modela, već iziskuje celokupnu pripremu. Mali i nezavisni dizajner odeće ili influenser iz sveta muzike, zabave, sporta ili sa društvenih mreža koji bi da pokrene svoj brend mora da vodi računa o svemu – o finansijama i proračunima, o nabavci materijala, proizvodnji i marketingu. Imamo odličnu vest za vas! MKO tim vam u ovom procesu pomaže da ne morate o svemu da brinete sami. Saznajte kako vam mkoclothing.rs može pomoći u celom ovom procesu. Evo nekih saveta kako da izrađujete garderobu koju će ljudi kupovati i izgradite brend koji će biti prepoznatljiv.
Prepoznajte potrebu na tržištu
Prvi korak koji dizajner odeće treba da učini je istraživanje tržišta. Tek kada vidite kakva je konkurencija i potražnja možete doneti odluku u koju ćete nišu svrstati svoj dizajn odeće.
Zatim je na vama da se opredelite da li ćete se fokusirati na žensku ili mušku garderobu, odeću za bebe i decu, venčanice i haljine za svečane prilike, liniju sportske odeće, kostime, uniforme, poslovnu odeću (odela, košulje, sakoe, pantalone), casual komade za svaki dan, odeću sa etno motivima, kupaće kostime i modnu liniju za plažu, modne dodatke (aksesoare poput šešira, torbi, marama, itd.)
Dizajnirate odeću koju biste vi rado nosili, ali da li zaista ima zainteresovanih za takve modele? Odličan dizajn ništa ne vredi ako nema potencijalnih kupaca. Stoga, identifikujte koja je ciljna grupa za vaš brend, kakve su joj navike, kupovna moć, ukus i kakvi su trendovi aktuelni kod nje.
Ništa bez planiranja
Najpre treba razmotriti kako ćete nabaviti početni kapital. SWOT analiza (skraćeno od Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats) će vam pokazati koje su vrline vaše firme odnosno u čemu je njena snaga, zatim njene slabosti i mane, kakav joj je potencijal za rast i koje opasnosti prete vašem biznisu u eksternom okruženju.
Drugo pitanje koje se postavlja je: koliko novca planirate da uložite u marketing da biste bili što vidljiviji i dostupniji. Poželjno je da otvorite naloge na društvenim mrežama, a potom i vebsajt i online shop. Najveći izazov za svakog novog proizvođača i distributera odeće je kako doći do potencijalnih kupaca i da za njegov brend čuje što veći broj ljudi. Pred vama je veliki broj mogućnosti – optimizacija uz pomoć koje ćete biti visoko rangirani u Google pretrazi (SEO), plaćeni oglasi (PPC), email marketing…
I još nešto – postavite sebi realne ciljeve.
Pronađite pouzdane saradnike
Ako vam je ovo prvi put da pokrećete bilo kakav mali biznis, budite spremni na to da je još mnogo posla pred vama. Ukoliko je vaša zamisao da štampate printove koje ste dizajnirali na već sašivene majice, dukseve i slično, potrebna vam je pouzdana firma čija je delatnost uslužna štampa na odeći. Kada je u pitanju uslužna štampa na tekstilu potreban vam je saradnik koji garantuje visokokvalitetnu i postojanu štampu.
Velika pogodnost koju vam mi nudimo u procesu lansiranja vašeg modnog brenda jeste to da možete bezbrižno da se posvetite kreativnom procesu, a nama prepustite sve ostalo i dobijete uslugu po principu “ključ u ruke”. Mi ćemo se pobrinuti za:
- Dizajn
- Proizvodnju
- Štampu
- Prodaju
- Naplatu i isplatu
Kakve programe nudi MKO clothing?
Kada pokrećete liniju odeće za koju želite da bude uspešna, treba da vam bude jasno da ne možete sve sami. Mi vam nudimo različite vrste paketa u skladu sa vašim ambicijama, željama i potrebama – od toga da štampamo i proizvodimo za vas i šaljemo vam robu do toga da mi šaljemo proizvode direktno vašim kupcima i obavljamo celu logistiku slanja paketa, pa čak i opcije da vam otvorimo stranicu na našem web shop-u gde vam je dostupno praćenje istorije porudžbina na pregledan i transparentan način. Uz našu pomoć, vi kao vlasnik linije odeće imate fleksibilnost da odaberete koje ćete aktivnosti da prepustite nama, a za koje želite sami da se pobrinete.
Pre svega treba znati da na raspolaganju imate naše MERCH i AFFILIATE programe.
MERCH program namenjen je influenserima koji imaju svoju bazu fanova, a mi omogućavamo brendiranje, proces proizvodnje, promovisanje i prodaju. Naš sistem je pouzdan i transparentan, a ovde možete videti listu merchera koji su nam poklonili poverenje i sa kojima već dugo imamo lepu saradnju.
Ukoliko se bavite dizajnom i imate originalne ideje koje biste želeli da podelite sa svetom, kroz AFFILIATE program ćemo vam pomoći da vaši motivi ugledaju svetlost dana, vaše kreacije budu primećene, a uz to i zaradite. Sve što treba je da nam pošaljete željeni vizual, a mi ćemo vam sugerisati tehniku štampe i listu mogućih proizvoda na kojima se može naći vaš dizajn. Nakon što zajedno odaberemo željene motive, tipove proizvoda i konstruišemo cene, proizvode kačimo na našu web platformu. MKO tim vam garantuje isplatu dela prihoda od prodaje svakog proizvoda na kojem je apliciran vaš dizajn, a proizvode šaljemo pouzećem širom sveta.
Koje su prednosti saradnje sa MKO?
Pre svega, oslobođeni ste komplikovanih logističkih aktivnosti, zatim lagerovanja robe s obzirom da mi štampamo na zahtev (print on demand), ne uslovljavamo vas količinama, a pokrivamo i domaće i svetsko tržište. Uz štampanje na zahtev, nudimo i uslugu sew on demand (šivenje na zahtev) – krojimo, kreiramo i izrađujemo odevne predmete po vašoj želji i zahtevima kupaca.
Koje su obaveze koje MKO preuzima na sebe?
Uloga MKO SHOP-a je da svaku prodaju procesuira, odštampa, pošalje, isprati status do uručenja, naplati i na kraju isplati klijentu. Svaka nerealizovana pošiljka (neisporučen paket koji se vraća) i trošak koji iziskuje taj povrat pokriva klijent ili MKO SHOP u zavisnosti od paketa usluga. Naša je obaveza, ukoliko do toga dođe, za svaki proizvod sa izvesnom greškom, da u dogledno vreme izvršimo reklamaciju, na način da ni kupac ni klijent ne snose nikakav dodatni trošak.
Inspirišite se radovima drugih i budite kreativni
Nakon što su izazovi oko proizvodnje, štampe, logistike i naplate rešeni, vaše je samo da se posvetite kreativnom procesu i osmišljavanju dizajna. Šta vam može pomoći u tome? Crtajte što više i nadahnite se radovima malih dizajnera. S obzirom da se modni trendovi uvek vraćaju u talasima i da prošla vremena kriju pravo “blago” kada je modni dizajn u pitanju, inspiraciju možete da crpete i iz prošlih epoha.
Uz to, proučite brend koji vam se svideo i saznajte koji su razlozi zašto vam se svideo – da li zbog ideje ili kvaliteta odeće, šta je to što ga izdvaja od drugih brendova u industriji – da li je provokativan i duhovit, da li ste ga zavoleli zbog načina na koji komunicira na društvenim mrežama itd.
Postoje i mnogobrojni programi i alati koji vam mogu biti od koristi – iskoristite sve prednosti savremenih tehnologija. Pinterest i Mathboard samo su neke od moodboard aplikacija koje će vam poslužiti za inspiraciju. Depop, Sketchbook, CLO 3D i pretatemplate.com takođe su praktični za sve koji se bave modnim dizajnom.
Ne zaboravite da organizujete sve svoje ideje, crteže i radove u jedinstven portfolio, jer će vam zatrebati. Biće to vaš “izlog” kako za kupce, tako i za potencijalne investitore. I ne najmanje važno – treba vam upečatljivo i zvučno ime brenda, vizuelni identitet i generalno pažljivo osmišljen brand personality.
Bacite se na reklamiranje
Iskoristite moć društvenih mreža! Kada govorimo o instagramu, sve što vam treba su fotografije vrhunskog kvaliteta, dobro istraženi hashtagovi i dopadljivi instagram storiji u kojima ćete prikazati šta se dešava “iza scene” da bi se ljudi povezali sa vašim brendom na emocionalnom nivou.
Ako imate mogućnost, pronađite nekog influensera/influenserku koji će se fotografisati noseći odevni predmet iz kolekcije vaše modne linije, a možete i da organizujte givaway. Znajte – morate nešto i da date da biste mogli da prodate. Na taj način će veći broj korisnika čuti za vaš brend, a zahvaljujući komentarima i tagovima “podići” ćete post.
Lansirati sopstvenu liniju odeće koja će biti zabavna i jedinstvena može biti sjajna avantura koja nije nimalo laka, ali koja vam može doneti mnogo toga. Osim što ćete se kreativno izraziti i raditi ono što volite, doživećete da ljudi nose komade koje ste vi dizajnirali i da ih preporučuju drugima, a svakako ne treba izostaviti ni finansijski momenat. Pred vama je uzbudljiv i izazovan put da ostvarite svoj san i kreirate odeću koju će ljudi voleti i rado je nositi, a na tom putu će vam pomoći i podržati vas MKO. Odabirom pouzdanog partnera, nećete biti sami pred zadacima koji vas očekuju, jer ćemo ih mi, koristeći naše veliko iskustvo i poznavanje tehnologije, logistike i tržišta uspešno završiti u zadatom roku, bez greške i na obostrano zadovoljstvo.